'De invloed van een vlog' (4)

25-08-2017    09:58   |    Joos Joling

Een weblog van Joost Joling. Hij is hoofd Bemiddelingsbureau Planten bij sierteeltmarktplaats Plantion. Zijn blog is exclusief geschreven voor de GroenteNetten en de SierteeltNetten.

De retail-wereld verandert in een snel tempo. Online aankopen nemen toe en fysieke winkels verdwijnen. Daarentegen komen er ook weer nieuwe winkels bij, die nieuwe winkels triggeren mij. Wat doen zij anders? Waarin onderscheiden zij?

Wanneer een winkel zich niet onderscheidt , is er in de toekomst geen bestaansrecht. Dat social media een heel belangrijke factor hiervan is, stond ik nog niet zo bij stil. Dit werd me duidelijk toen we op vakantie waren. We stapten de trein uit in Milaan, mijn dochter keek mij met glinsterende ogen aan. “Papa hier in Milaan heb je een winkel -ik zal de naam van deze keten niet noemen- waar vaak over gevlogd wordt op YouTube.”  Het was een winkel met vers gemaakte cosmeticaproducten.

Op het Piazza Del Duomo liepen wij deze winkel binnen en ik heb met verbazing staan kijken hoeveel meiden er in die winkel waren en dat allemaal door YouTube. Dat is toch geweldig! Het ene stuk zeep was nog duurder dan het andere, maar er waren veel klanten en er werd verkocht. Het winkelpersoneel was super enthousiast. En ter plekke kon je alles uit proberen. Er was beleving in die winkel. Wie koopt er normaal gesproken een stuk zeep van € 40? Iedereen die in de winkel was, kocht ook.  Prijs speelt kennelijk geen rol. Je wilt het gewoon hebben.

Zou het niet mooi zijn dat we dit ook met bloemen of een plant kunnen bereiken? Met bloemen en planten koop je zelfs een emotie en dat is onbetaalbaar. 


Reacties (4)

Teije at 25.08.2017

Dat is van mijn vader mooi he

Martine van der Meer at 28.08.2017

Mooi stuk van je vader Teije! Dat kan hij wel....

Martine van der Meer at 28.08.2017

Mooi stuk van je vader Teije! Dat kan hij wel....

Martine van der Meer at 28.08.2017

Mooi is dat hè? Wij gaan ook altijd op zoek naar hippe dingen van internet met mijn dochters. Zo werkt het! Reclame in de krant of op tv is echt oldschool. Wie kijkt er nog tv? Ik niet, laat staan de jeugd....

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

'Wat gaat de energieprijs doen?'

Een weblog van Peter van den Berg, directeur AgroEnergy. Deze blog is exclusief geschreven voor de GroenteNetten en de SierteeltNetten.

KAS 'Klimaat&Kassenbouw' live

De nieuwste uitgave van KAS, die vorige week door de bus viel, staat nu ook online. De uitgave kan op computer, tablet of smartphone worden...

R&D-faciliteit daglichtloos telen 22-09-2017    09:18
Afspraken gemaakt op extra ALV 22-09-2017    09:16
Dechering naar Schoneveld 22-09-2017    09:15
Harris helpt 'The Avocado Show' 22-09-2017    09:11
Voer de fotosynthese op (film) 22-09-2017    09:08
'Wijs op de vertrouwenspersoon' 22-09-2017    09:07
Fruit Logistica groeit verder door 22-09-2017    09:06
Filmpje over bodemverbeteraars 22-09-2017    08:59
Angst voor heffing vrachtwagens 22-09-2017    08:57
Cool Port van start in Rotterdam 22-09-2017    08:03
  Ga naar het nieuwsarchief